Besitzer der fünften Generation des Toyota Supra sind begeistert, denn was Leistung und Fahrdynamik hat der neue Supra A90 alle Erwartungen übertroffen.
Bekannt aus dem Fast & Furious Film, kam im Juli 1993 die vierte und bisher letzte Generation des Toyota Supra auf den Markt. International wird dieser Typ "Supra MKIV" genannt.
Anfang 1986 wurde die dritte Generation des Supra vorgestellt. Sie ist zugleich die erste, die nicht mehr mit dem Namenszusatz Celica vermarktet wurde.
Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.
Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.
Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.
Bekannt aus dem Fast & Furious Film, kam im Juli 1993 die vierte und bisher letzte Generation des Toyota Supra auf den Markt. International wird dieser Typ "Supra MKIV" genannt.
Besitzer der fünften Generation des Toyota Supra sind begeistert, denn was Leistung und Fahrdynamik hat der neue Supra A90 alle Erwartungen übertroffen.
If there is lack of power, excessive oil consumption or poor fuel economy, measure the compression pressure.
Warm up and stop engine Allow the engine to warm up to normal operating temperature.
Disconnect camshaft position sensor connectors
Remove ignition coils assemblies (See page IG-6 )
Remove spark plugs
Check cylinder compression
Insert a compression tester into the spark plug hole.
While cranking the engine, measure the compression pressure.
Always use a fully charged battery to obtain engine revolutions of 250 rpm or more.
Repeat steps (a) through (b) for each cylinder.
This measurement must be done in as short a time as possible.
Standard pressure: 1,079 kPa (11.0 kgf/cm2 , 156 psi) or more Minimum pressure: 883 kPa (9.0 kgf/cm2 , 128 psi) Difference between each cylinder: 98 kPa (1.0 kgf/cm2 , 14 psi) or less
If the cylinder compression in 1 or more cylinders is low, pour a small amount of engine oil into the cylinder through the spark plug hole and repeat steps (a) through (b) for the cylinder with low compression.
If adding oil helps the compression, it is likely that the piston rings and/or cylinder bore are probably worn or damaged.
If pressure stays low, a valve may be sticking or seating improper, or there may be leakage past the gasket.
Reinstall spark plugs
Reinstall ignition coils assemblies (See page IG-7 )
Reconnect camshaft position sensor connectors
This guide is based on the book edition Toyota (RM502U, 1997)