Besitzer der fünften Generation des Toyota Supra sind begeistert, denn was Leistung und Fahrdynamik hat der neue Supra A90 alle Erwartungen übertroffen.
Bekannt aus dem Fast & Furious Film, kam im Juli 1993 die vierte und bisher letzte Generation des Toyota Supra auf den Markt. International wird dieser Typ "Supra MKIV" genannt.
Anfang 1986 wurde die dritte Generation des Supra vorgestellt. Sie ist zugleich die erste, die nicht mehr mit dem Namenszusatz Celica vermarktet wurde.
Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.
Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.
Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.
Bekannt aus dem Fast & Furious Film, kam im Juli 1993 die vierte und bisher letzte Generation des Toyota Supra auf den Markt. International wird dieser Typ "Supra MKIV" genannt.
Besitzer der fünften Generation des Toyota Supra sind begeistert, denn was Leistung und Fahrdynamik hat der neue Supra A90 alle Erwartungen übertroffen.
For the open circuit in the wire harness in Fig. 1, perform ”(a) Continuity Check” or ”(b) Voltage Check” to locate the section.
Check the continuity.
Disconnect connectors (A) and (C) and measure the resistance between them. In the case of Fig. 2, Between terminal 1 of connector (A) and terminal 1 of connector (C) → No continuity (open) Between terminal 2 of connector (A) and terminal 2 of connector (C) → Continuity Therefore, it is found out that there is an open circuit between terminal 1 of connector (A) and terminal 1 of connector (C).
Disconnect connector ”B” and measure the resistance between the connectors. In the case of Fig.3, Between terminal 1 of connector ”A” and terminal 1 of connector ”B1” → Continuity Between terminal 1 of connector ”B2” and terminal 1 of connector ”C” → No continuity (open) Therefore, it is found out that there is an open circuit between terminal 1 of connector ”B2” and terminal 1 of connector ”C”.
Check the voltage. In a circuit in which voltage is applied (to the ECU connector terminal), an open circuit can be checked for by conducting a voltage check.
As shown in Fig. 4, with each connector still connected, measure the voltage between body ground and terminal 1 of connector (A) at the ECU 5V output terminal, terminal 1 of connector (B), and terminal 1 of connector (C), in that order. If the results are: 5 V: Between Terminal 1 of connector (A) and Body Ground 5 V: Between Terminal 1 of connector (B) and Body Ground 0 V: Between Terminal 1 of connector (C) and Body Ground then it is found out that there is an open circuit in the wire harness between terminal 1 of (B) and terminal 1 of (C).
This guide is based on the book edition Toyota (RM502U, 1997)