Besitzer der fünften Generation des Toyota Supra sind begeistert, denn was Leistung und Fahrdynamik hat der neue Supra A90 alle Erwartungen übertroffen.
Bekannt aus dem Fast & Furious Film, kam im Juli 1993 die vierte und bisher letzte Generation des Toyota Supra auf den Markt. International wird dieser Typ "Supra MKIV" genannt.
Anfang 1986 wurde die dritte Generation des Supra vorgestellt. Sie ist zugleich die erste, die nicht mehr mit dem Namenszusatz Celica vermarktet wurde.
Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.
Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.
Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.
Bekannt aus dem Fast & Furious Film, kam im Juli 1993 die vierte und bisher letzte Generation des Toyota Supra auf den Markt. International wird dieser Typ "Supra MKIV" genannt.
Besitzer der fünften Generation des Toyota Supra sind begeistert, denn was Leistung und Fahrdynamik hat der neue Supra A90 alle Erwartungen übertroffen.
Check oil quality Check the oil for deterioration, entry of water, discoloring or thinning. If oil quality is visibly poor, replace the oil. Oil grade (2JZ-GE): API grade SH Energy-Conserving II or SJ, Energy-Conserving or ILSAC multigrade engine oil. SAE 5W-30 is the best choice for your vehicle, for good fuel economy, and good starting in cold weather. Oil grade (2JZ-GTE): API grade SH Energy-Conserving II or SJ, Energy-Conserving or ILSAC multigrade engine oil. Recommended viscosity is as shown in the illustration.
Check engine oil level The oil level should be between the low level and full level marks on the dipstick. If low, check for the leakage and add oil up to full level mark.
Remove engine under cover
2JZ-GTE: Remove No.2 air tube Loosen the 2 hose clamps, and remove 2 bolts and air tube.
2JZ-GTE M/T: Remove drive belt tension damper Remove the 2 nuts and tensioner damper.
Remove drive belt Loosen the drive belt tension by turning the drive belt tensioner clockwise, and remove the drive belt.
Disconnect A/C compressor from engine
Remove the 4 bolts and nut.
Using a torx socket (E10), remove the stud bolt.
Disconnect the compressor connector.
Remove 4 bolts and pull the compressor downward.
Remove oil pressure switch, and install oil pressure gauge
Disconnect the oil pressure switch connector.
Using SST, remove the oil pressure switch. SST 09816-30010
Install an oil pressure gauge.
Reinstall A/C compressor
Temporarily install the A/C compressor with the 4 bolts.
Connect the compressor connector.
Install the compressor with the stud bolts, 4 bolts and nut. Torque: Stud bolt: 26 N·m (265 kgf·cm, 19 ft·lbf) Bolt and nut: 52 N·m (530 kgf·cm, 38 ft·lbf)
Reinstall drive belt Install the drive belt by turning the drive belt tensioner clockwise.
Warm up engine Allow the engine to warm up to normal operating temperature.
Check oil pressure Oil pressure: At idle 49 kPa (0.5 kgf/cm 2 , 7.1 psi) or more At 3,000 rpm (2JZ-GE) or 4,000 rpm (2JZ-GTE) 324 - 579 kPa (3.3 - 5.9 kgf/cm 2 , 47 - 84 psi)
Remove drive belt
Disconnect A/C compressor from engine
Remove oil pressure gauge, and reinstall oil pressure switch
Remove the oil pressure gauge.
Tighten the union nut. Torque: 60 N·m (600 kgf·cm, 44 ft·lbf)
Apply adhesive to 2 or 3 thread of the oil pressure switch. Adhesive: Part No. 08833-00080, THREE BOND 1344, LOCKTITE 242 or equivalent
Using SST, install the oil pressure switch. SST 09816-30010 Torque: 14 N·m (150 kgf·cm, 11 ft·lbf)