Das Treffen der Generationen

    Die Toyota Supra Community für alle Supra Generationen

    Toyota Supra A90

    Besitzer der fünften Generation des Toyota Supra sind begeistert, denn was Leistung und Fahrdynamik hat der neue Supra A90 alle Erwartungen übertroffen.

    Toyota Supra MKIV

    Bekannt aus dem Fast & Furious Film, kam im Juli 1993 die vierte und bisher letzte Generation des Toyota Supra auf den Markt. International wird dieser Typ "Supra MKIV" genannt.

    Toyota Supra MKIII

    Anfang 1986 wurde die dritte Generation des Supra vorgestellt. Sie ist zugleich die erste, die nicht mehr mit dem Namenszusatz Celica vermarktet wurde.

    Celica Supra (MK2)

    Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.

    2000GT & Supra MK1

    Der von Frühjahr 1978 bis Sommer 1981 gebaute erste Supra wurde noch als Spitzenversion der Celica zuerst in Japan und später in den USA angeboten.

    Toyota Classics

    Fotos, Videos, Infos und mehr zum Toyota 2000GT & Celica XX Supra

    Toyota 2000GT & Celica Supra

    Der von Frühjahr 1978 bis Sommer 1981 gebaute erste Supra wurde noch als Spitzenversion der Celica zuerst in Japan und später in den USA angeboten.

    MK 2

    Fotos, Videos, Infos und mehr zum Toyota Supra MK2

    Celica Supra MKII (MA 60/61)

    Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.

    MK 3

    Fotos, Videos, Infos und mehr zum Toyota 2000GT & Celica XX Supra

    Toyota Supra MKIII (MA70/MA71)

    Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.

    MK 4

    Fotos, Videos, Infos und mehr zum Toyota Supra MKIV

    Toyota Supra MKIV (A80)

    Bekannt aus dem Fast & Furious Film, kam im Juli 1993 die vierte und bisher letzte Generation des Toyota Supra auf den Markt. International wird dieser Typ "Supra MKIV" genannt.

    MK 5

    Fotos, Videos, Infos und mehr zum neuen Toyota Supra A90

    Toyota Supra MKV (A90)

    Besitzer der fünften Generation des Toyota Supra sind begeistert, denn was Leistung und Fahrdynamik hat der neue Supra A90 alle Erwartungen übertroffen.
    Modelle: ClassicsMK2MK3MK4MK5
    Repair Manual

    Under hood - Maintenance - Toyota Supra A80

    
    1. General notes
      • Maintenance items may vary from country to country. Check the owner’s manual supplement in which the maintenance schedule is shown.
      • Every service item in the periodic maintenance schedule must be performed.
      • Periodic maintenance service must be performed according to whichever interval in the periodic maintenance schedule occurs first, the odometer reading (miles) or the time interval (months).
      • Maintenance service after the last period should be performed at the same interval as before unless otherwise noted.
      • Failure to do even one item an cause the engine to run poorly and increase exhaust emissions.
    2. Windshield washer fluid
      Check that there is sufficient fluid in the tank.
    3. Engine coolant level
      Check that the coolant level is between the ”FULL” and ”LOW” lines on the see-through reservoir.
    4. Radiator and hoses
      1. Check that the front of the radiator is clean and not blocked with leaves, dirt or bugs.
      2. Check the hoses for cracks, kinks, rot or loose connections.
    5. Battery electrolyte level
      Check that the electrolyte level of all battery cells is between the upper and lower level lines on the case.
    6. Brake and clutch fluid levels
      Check that the brake and clutch fluid levels are near the upper level line on the see-through reservoirs.
    7. Engine drive belt
      Check drive belt for fraying, cracks, wear or oil contamination.
    8. Engine oil level
      Check the level on the dipstick with the engine turned off.
    9. Power steering fluid level
      • Check the level on the dipstick.
      • The level should be in the ”HOT” or ”COLD” range depending on the fluid temperature.
    10. Automatic transmission fluid level
      1. Park the vehicle on a level surface.
      2. With the engine idling and the parking brake applied, shift the selector into all positions from ”P” to ”L”, and then shift into ”P” position.
      3. Pull out the dipstick and wipe off the fluid with a clean rag. Re-insert the dipstick and check that the fluid level is in the HOT range.
      4. Do this check with the fluid at normal driving temperature (70 - 80°C, 158 - 176°F).
      Wait until the engine cools down (approx. 30 min.) before checking the fluid level after extended driving at high speeds, in hot weather, in heavy traffic or pulling a trailer.
    11. Exhaust system
      If any change in the sound of the exhaust or smell of the exhaust fumes is noticed, have the cause located and corrected.
    This guide is based on the book edition Toyota (RM502U, 1997)
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