Besitzer der fünften Generation des Toyota Supra sind begeistert, denn was Leistung und Fahrdynamik hat der neue Supra A90 alle Erwartungen übertroffen.
Bekannt aus dem Fast & Furious Film, kam im Juli 1993 die vierte und bisher letzte Generation des Toyota Supra auf den Markt. International wird dieser Typ "Supra MKIV" genannt.
Anfang 1986 wurde die dritte Generation des Supra vorgestellt. Sie ist zugleich die erste, die nicht mehr mit dem Namenszusatz Celica vermarktet wurde.
Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.
Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.
Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.
Bekannt aus dem Fast & Furious Film, kam im Juli 1993 die vierte und bisher letzte Generation des Toyota Supra auf den Markt. International wird dieser Typ "Supra MKIV" genannt.
Besitzer der fünften Generation des Toyota Supra sind begeistert, denn was Leistung und Fahrdynamik hat der neue Supra A90 alle Erwartungen übertroffen.
There are 2 methods A and B to replace the oil seal as follows:
Replace crankshaft front oil seal
If oil pump is removed from cylinder block.
Using a screwdriver, pry out the oil seal.
Using SST and a hammer, tap in a new oil seal until its surface is flush with the oil pump body edge. SST 09316-6001 1 (09316-00011)
Apply MP grease to the oil seal lip.
If oil pump is installed on cylinder block:
Using a knife, cut off the oil seal lip.
Using a screwdriver, pry out the oil seal.
Be careful not to damage the crankshaft. Tape the screwdriver tip.
Apply MP grease to a new oil seal lip.
Using SST and a hammer, tap in the oil seal until its surface is flush with the oil pump body edge. SST 09316-6001 1 (09316-00011)
Replace crankshaft rear oil seal
If rear oil seal retainer is removed from cylinder block:
Using a screwdriver and hammer, tap out the oil seal.
Using SST and a hammer, tap in a new oil seal until its surface is flush with the rear oil seal retainer edge. SST 09223-15030, 09950-70010 (09951-07100)
Apply MP grease to the oil seal lip.
If rear oil seal retainer is installed on cylinder block:
Using a knife, cut off the oil seal lip.
Using a screwdriver, pry out the oil seal.
Be careful not to damage the crankshaft. Tape the screwdriver tip.
Apply MP grease to a new oil seal lip.
Using SST and a hammer, tap in the oil seal until its surface is flush with the rear oil seal retainer edge. SST 09223-15030, 09950-70010 (09951-07100)
Replace connecting rod bushing
Using SST and a press, press out the bushing. SST 09222-30010
Align the oil holes of a new bushing and the connecting rod.
Using SST and a press, press in the bushing. SST 09222-30010
Using a pin hole grinder, bore the bushing to obtain the standard specified clearance (See page EM-79 ) between the bushing and piston pin.
Check the piston pin fit at room temperature. Coat the piston pin with engine oil and push it into the connecting rod with your thumb.
This guide is based on the book edition Toyota (RM502U, 1997)