Besitzer der fünften Generation des Toyota Supra sind begeistert, denn was Leistung und Fahrdynamik hat der neue Supra A90 alle Erwartungen übertroffen.
Bekannt aus dem Fast & Furious Film, kam im Juli 1993 die vierte und bisher letzte Generation des Toyota Supra auf den Markt. International wird dieser Typ "Supra MKIV" genannt.
Anfang 1986 wurde die dritte Generation des Supra vorgestellt. Sie ist zugleich die erste, die nicht mehr mit dem Namenszusatz Celica vermarktet wurde.
Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.
Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.
Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.
Bekannt aus dem Fast & Furious Film, kam im Juli 1993 die vierte und bisher letzte Generation des Toyota Supra auf den Markt. International wird dieser Typ "Supra MKIV" genannt.
Besitzer der fünften Generation des Toyota Supra sind begeistert, denn was Leistung und Fahrdynamik hat der neue Supra A90 alle Erwartungen übertroffen.
A/T: Check torque converter clutch installation Using calipers and straight edge, measure from the installed surface of the torque converter clutch to the front surface of the transmission. Correct distance: Less than 0.1 mm (0.004 in.) If the distance is not as specified, check for an improper installation.
Assemble engine and transmission
M/T: Align the input spline with the clutch disc and install the transmission to the engine.
Align the 2 knock pins on the cylinder block with the pin holes of the clutch housing.
Install the transmission with the 6 bolts. Torque: 14 mm head 39 N·m (400 kgf·cm, 29 ft·lbf) 17 mm head 72 N·m (730 kgf·cm, 43 ft·lbf)
M/T: Install clutch cover set bolts
Align the matchmarks.
Install the 6 bolts while turning the crankshaft to gain access. Tighten the bolts evenly. Torque: 19 N·m (195 kgf·cm, 14 ft·lbf)
Install the service hole cover with the 2 bolts. Torque: 12 N·m (120 kgf·cm, 9 ft·lbf)
First, install the gray bolt. Then install 5 black bolts while turning the crankshaft to gain access. Tighten the bolts evenly. Torque: 33 N·m (340 kgf·cm, 25 ft·lbf)
Install the hole plug.
A/T: Install oil cooler pipe for transmission
Temporarily install the 2 oil cooler pipe, 2 hose clamps and tube clamp with 3 clamp bolts.
Connect the 2 oil cooler tubes to the unions on the transmission. Tighten the union nuts. Torque:44 N·m (450 kgf·cm, 33 ft·lbf)
Tighten the 3 clamp bolts.
Install starter
Connect engine wire to transmission
A/T: Install oil dipstick and guide for transmission
Install a new O-ring to the dipstick guide.
Connect the dipstick guide end to the dipstick tube of the oil pan.
Install the dipstick guide with the bolt.
Install the dipstick.
Install engine and transmission assembly in vehicle
Attach the engine hoist chain to the engine hangers.
Lower the engine and transmission assembly into the engine compartment.
Install the engine and transmission assembly carefully without damaging the shift lever retainer (M/T), A/C compressor and PS solenoid valve.
Insert the stud bolts of the front engine mounting insulators into the stud bolt holes of the front suspension crossmember.
Temporarily install the 2 nuts holding the engine front mounting insulators to the front suspension crossmember.
Keep the engine level with a jack.
Remove the hoist chain.
Temporarily install the support member to the engine rear mounting insulator with the 4 nuts.
Install the 4 bolts holding the support member to the body. Torque: 25.5 N·m (260 kgf·cm, 19 ft·lbf)
Tighten the 4 nuts holding the support member to the engine rear mounting insulator. Torque: 13 N·m (135 kgf·cm, 10 ft·lbf)
Tighten the 2 nuts holding the engine front mounting insulators to the front suspension crossmember. Torque: 59 N·m (600 kgf·cm, 43 ft·lbf)