Besitzer der fünften Generation des Toyota Supra sind begeistert, denn was Leistung und Fahrdynamik hat der neue Supra A90 alle Erwartungen übertroffen.
Bekannt aus dem Fast & Furious Film, kam im Juli 1993 die vierte und bisher letzte Generation des Toyota Supra auf den Markt. International wird dieser Typ "Supra MKIV" genannt.
Anfang 1986 wurde die dritte Generation des Supra vorgestellt. Sie ist zugleich die erste, die nicht mehr mit dem Namenszusatz Celica vermarktet wurde.
Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.
Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.
Die zweite Generation wurde im Herbst 1981 präsentiert und hatte mit dem neuen (170 PS) starken 6-Zylinder-Motoren einen komplett eigenständigen Antrieb.
Bekannt aus dem Fast & Furious Film, kam im Juli 1993 die vierte und bisher letzte Generation des Toyota Supra auf den Markt. International wird dieser Typ "Supra MKIV" genannt.
Besitzer der fünften Generation des Toyota Supra sind begeistert, denn was Leistung und Fahrdynamik hat der neue Supra A90 alle Erwartungen übertroffen.
M/T: Remove drive belt tensioner damper Remove the 2 nuts and tensioner damper.
Remove drive belt, fan, fluid coupling assembly and water pump pulley (See page CO-7 ))
Remove PS pump pulley Using SST, remove the nut and pump pulley. SST 09960-10010 (09962-01000, 09963-01000)
Remove No.3 timing belt cover
Remove the oil filler cap.
Using a 5 mm hexagon wrench, remove the 10 bolts and belt cover.
Remove No.2 timing belt cover Using a 5 mm hexagon wrench, remove the 3 bolts, belt cover and gasket.
Remove drive belt tensioner Remove the 3 bolts and tensioner.
Set No.1 cylinder to TDC/compression
Turn the crankshaft pulley, and align its groove with timing mark ”O” of the No.1 timing belt cover.
Always turn the crankshaft clockwise.
Check that the timing marks of the camshaft timing pulleys are aligned with the timing marks of the No.4 timing belt cover. If not, turn the crankshaft 1 revolution (360°).
Remove timing belt from camshaft timing pulleys
(Re-using timing belt): Place matchmarks on the timing belt and camshaft timing pulleys as shown in the illustration.
Alternately loosen the 2 bolts, and remove them, the tensioner and dust boot.
Disconnect the timing belt from the camshaft timing pulleys.
Remove camshaft timing pulleys Using SST, remove the pulley bolt. Remove the 2 timing pulleys. SST 09960-10010 (09962-01000, 09963-01000)
A/T: Disconnect oil cooler tubes Remove the 2 bolts and hose clamps, and disconnect oil cooler tubes.
Remove crankshaft pulley
Using SST, loosen the pulley bolt. SST 09213-70010, 09330-00021
Remove the pulley bolt.
Using SST, remove the pulley. SST 09950-50010 (09951-05010, 09952-05010, 09953-05010, 09953-05020, 09954-05030)
Remove No.1 timing belt cover Remove the 5 bolts, timing belt cover and gasket.
Remove timing belt guide
Remove timing belt
(When re-using timing belt): Draw an arrow on the timing belt in the direction of engine revolution, and place matchmarks on the timing belt and crankshaft timing pulley.
Remove idler pulley Using a 10 mm hexagon wrench, remove the pivot bolt, plate washer and idler pulley.
Remove crankshaft timing pulley
Remove the bolt and timing belt plate.
Remove the crankshaft timing pulley. If the pulley cannot be removed by hand, use SST to remove the crankshaft timing pulley. SST 09950-50010 (09951-05010, 09952-05010, 09953-05010, 09953-05020, 09954-05010)
Do not scratch the sensor part the crankshaft timing pulley.
This guide is based on the book edition Toyota (RM502U, 1997)